Odpowiedzi

2009-09-21T19:57:43+02:00
A-przyspieszenei ziemskie
m-masa pileczki
t-czas
s-droga
V0-predkosc poczatkowa
Ek=energia kinetyczne
Ep-energia potencjalna
h-roznica poziomow

s=V0*t+1/2*a*t²
z tego t=0,2

predkosc tuz przed uderzeniem
V=V0+a*t
V=4(m/s)

Ek=(mV²)/2
Ek=8m
Ep=mgh
Ep=10mh

Gdy poleczka osognie maksymalna wyskosc energia kinetyczna zmienia sie w potencjalna

Ek=Ep
8m=10mh masa sie skraca
h=0,8(m)


Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-21T21:33:05+02:00
A=g=grawitacja
m-masa
t-czas
s-droga
V₀-predkosc poczatkowa
h=s

s=V0*t+1/2*a*t²
z tego t=0,2s

predkosc tuz przed uderzeniem
V=V₀+a*t
V=4(m/s)

Ek=(mV²)/2
Ek=8m
Ep=mgh
Ep=10mh

Gdy poleczka osognie maksymalna wyskosc energia kinetyczna zmienia sie w potencjalna

Ek=Ep
8m=10mh masa sie skraca
h=0,8(m)