1.
a) Jaką objętość zajmuje 1kg soli jeżeli ?(1m3 soli waży 2170 kg)

b) o ile kilogramów cięższy jest 1 litr kwasu siarkowego od 1 litra wody ?
jeżeli (1ml kwasu siarkowego wazy około 0,18 dag)

c) co więcej waży - 1dm3 soli czy 1dm3 betonu? ile razy więcej
jeżeli (1m3 soli waży 2170 kg , a 1m3 betonu waży 2,3t )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T17:51:52+02:00
Odpowiedzi:
Zad 1.
1 kg soli -> x m³
2170 kg -> 1 m³
x = (1kg * 1m³)/2170 kg = 1/2170 kg #to jest w ułamku zwykłym

Zad 2.
1l = 1000ml
1kg = 100 dag
0,18 dag/ml = 1,8 g/ml = 1800 g/l
1litr wody -> 1000 g
1 litr kwasu -> 1800 g

1800 g - 1000 g = 800g
Odp. O 800g

Zad 3.
2170 kg/dm³ = 2,17 kg/m³
2300 kg/dm³ = 2,3 kg/m³
OdpA. Więcej waży 1 m³ betonu.
x -> ile razy więcej
2,3 kg/m³ / 2,17kg/m³ = 1,0599078341013824884792626728111 ≈ 1,06
OdpB. Około 1,06 raza więcej
2009-09-16T18:06:10+02:00
1.
z proporcji:
2170 kg ____1m3
1 kg ______ x
x = 1 kg * 1 m3/2170 kg = 1m3/2170 = 1000000cm3/2170 = 460,8cm3