Przedstaww postaci wyrażenia algebraicznego, a następnie oblicz, ile pieniędzy zaoszczędzi palacz w ciągu 1 miesiąca i w ciągu 1 roku, rzucając palenie. Przyjmujemy, że palacz średnio wypala dziennie 1 paczkę papierosów, która kosztuje X złotych. Sprawdź, czy zaoszczędzone pieniądze palacz będzie mógł kupić rower, który kosztuje 890 zł. Obliczenia wykonaj dla X = 4,5.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T20:15:09+01:00
Zakladamy ze miesiac ma 30 dni, rok 365 dni
30x zaoszczedzi w ciagu miesiaca
365x zaoszczedzi w ciagu roku
30x=135 nie starczy na rower
365x=1642,5 moze kupic rower
2 3 2
2010-01-01T21:47:02+01:00
Przedstaww postaci wyrażenia algebraicznego, a następnie oblicz, ile pieniędzy zaoszczędzi palacz w ciągu 1 miesiąca i w ciągu 1 roku, rzucając palenie. Przyjmujemy, że palacz średnio wypala dziennie 1 paczkę papierosów, która kosztuje X złotych. Sprawdź, czy zaoszczędzone pieniądze palacz będzie mógł kupić rower, który kosztuje 890 zł. Obliczenia wykonaj dla X = 4,5.

palacz średnio wypala dziennie 1 paczkę papierosów za x zł

Miesiąc to średnio 30 dni, czyli mamy 30x w miesiącu wydatki
rok to 365 dni, czyli 365x- wydatki w roku

x=4,5 zł
m-c: 30*4,5=135 zł
rok: 365*4,5=1642,5 zł
za zaoszczedzone pieniądze mógłby sobie kupić rower ( za 890zł)
2 5 2
2010-01-01T21:53:48+01:00
Za miesiąc np. miesiąc ma 30 dni
30x
30*4,5zł=135zł
za rok np. rok ma 365 dni
365x
365*4,5zł=1642,5zł
po roku oszczędzania może kupić rower
2 3 2