Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T20:20:10+01:00
Ek = mV² /2
2E = mV²
m = 2E/V²

m = 2*10J/(2m/s)²
m = 20J/4m²/s²
m = 5kg
2010-01-01T23:21:15+01:00
Jaką mase ma klocek o energii kinetycznej 10J poruszający sie z szybkoscia 2 m/s.

dane:
ek=10J
V= 2m/s

szukane
m=?

wzór:
Ek=m*v2/2 /:v2
Ek/v2=m/2 / *2
2Ek/v2=m
m= 2Ek/v2
[m]=J/m/s*m/s= kg

obliczenia:
m=10/2*2=2,5 kg
klocek ma masę 2,5 kg.