Obok zdań zawierających prawdziwe informacje wpisz literę P , a obok zawierających fałszywe informacje - literę F .

1.Kutykula umożliwia transport substancji odżywczych z liści do innych organów .

2.Przetchlinki ułatwiają przenikanie tlenu i dwutlenku węgla do wnętrza i na zewnątrz rośliny .

3.Naczynia umożliwiają ruch wody z korzenia do liści .

4.Zwarcica chroni ogonki liściowe przed złamaniem .

5.Miazga umożliwia przyrost łodygi na długość .


Pomóżcie .!
Potrzebuję na teraz ; >
Dam naj , napewno ;d

2

Odpowiedzi

2010-01-01T20:29:16+01:00
1.Fałszywe - Podstawową funkcją kutykuli jest zabezpieczenie rośliny przed nadmierną utratą wody i promieniami nadfioletowymi.
2.Prawdziwe - otwór w nieprzepuszczalnej powłoce organizmów lądowych, umożliwiający wymianę gazową.
3.Prawdziwe - przewodzą sole mineralne z korzeni do liści
4.Prawdziwe - – chroni te organy od złamania, oraz nadaje niezbędną odporność mechaniczną.
5.Fałszywe - przyrost łodygi na grubość

sorry pomyliłem się ale już jest ok
29 4 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T21:01:15+01:00
FAŁSZ (jest to warstwa pokrywająca liście!)
1.Kutykula umożliwia transport substancji odżywczych z liści do innych organów .

PRAWDA (pełni funkcję przewietrzającą
2.Przetchlinki ułatwiają przenikanie tlenu i dwutlenku węgla do wnętrza i na zewnątrz rośliny .

PRAWDA (przewodzi wodę)
3.Naczynia umożliwiają ruch wody z korzenia do liści .

PRAWDA (pełni funkcję wzmacniającą)
4.Zwarcica chroni ogonki liściowe przed złamaniem .

FAŁSZ (umożliwia przyrost na grubość!)
5.Miazga umożliwia przyrost łodygi na długość .


przepraszam, że tak długo, ale rozwiązywałam inne zadanie;P
71 4 71