Odpowiedzi

2010-01-01T21:28:20+01:00
Myślę że najważniejszą rolę odgrywały powstania wybuchające coraz częściej pomimo wielu porażek. Dzięki dobrym dowódcom odzyskaliśmy niepodległość bo wykorzystaliśmy spór pomiędzy zaborcami i ich osłabioną czujność i uwagę. hm....może jeszcze to że było coraz więcej naprawdę chętnych ludzi do walki mimo dużego zagrożenia. mam nadzieję że pomogłam choć trochę :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T21:30:15+01:00
Polska odzyskała niepodległość dzięki temu , że państwa pod których była zaborem w wojnie wystąpiły przeciwko sobie. Chodzi oczywiście o Niemcy, Austro-Węgry(Trójprzymierze) i Rosja (Trójporozumienie). Podczas wojny państwa te próbowały pozyskać Polaków do wojska(z marnym skutkiem) co przyczyniło się do zainteresowania się sprawą Polską na arenie międzynarodowej. Duży wkład do odyskania niepodległości miała Armia Błękitna gen. Hallera, która świadczyła o przynależności Polaków do państw Trójporozumienia. Nie można też pominąć sprzyjającej sytuacji międzynarodowej i przyjazdu Józefa Piłsudskiego 10 listopada 1918 do Warszawy.