Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-01T21:28:32+01:00
Dane:
c(Fe) = 450 J/kg°C
m = 20g = 0,02 kg
W(uderzenia) = 5J
ΔQ = 20 * 5J = 100 J

Szukane:
ΔT = ?

Rozwiązanie:
c = ΔQ / m*ΔT
c*m*ΔT = ΔQ
ΔT = ΔQ / c*m
ΔT = 100 / 450*0,02 = 100 / 9 ≈ 11 [°C]
2 5 2
2010-01-01T21:38:58+01:00
Dane:
m = 20g = 0,02 kg
W= 5J
Praca wykonana jest równa dostarczonemu ciepłu czyli
W = Q
Praca przy 20 uderzeniach W = 100J ponieważ przy przy jednym wynosi 5J (5J × 20 = 100 J)
Q= m× Δt × Cw
Cw - ciepło właściwe dla stali wynosi 455[J/kg×⁰C]
Po podstawieniu do równania pierwszego mamy:
W = m× Δt × Cw
z tego wynika, że
Δt = W/m × Cw
czyli
Δt = 1000J / 0,02 kg × 455[J/kg×⁰C] = 10,9 [⁰C] ≈ 11[⁰C]
1 5 1