Czy to jest dobrze rozwiązane, a jeżeli nie to co i dlaczego?

wartościowość metalu w podanych wzorach soli:

AlCl3 - 3
K2S - 1
Na2SO4 - 1
FeS - 1
CuCl - 1
Ag2S - 1
PbCl2 - 2
Li3Po4 - 1
Sn3(PO4)2 - 2

czy zasada jest po prostu taka, że jeżeli widzę, że po reszcie kwasowej jest cyfra normalnie występująca w kwasie (tak jak 4 w H2SO4) to nie jest to wartościowość, ale w zwykłym przykładzie takim jak PbCl2 - już jest, bo wzór jest HCl?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T21:27:23+01:00
FeS metal jest 2 wartościowy
Zwykle jest tak jak mówisz, ale tutaj mamy przykład FeS
siarka w takich związkach (siarczki) jest dwuwartościowa, więc metal w tym wypadku też jest dwu wartościowy (w uproszczony sposób to wygląda tak, że żeby nie pisać Fe2S2, matematyczne skraca się 2 i zostaje samo FeS).
Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłam :)
2010-01-01T21:30:56+01:00
Oczywiście że tak podam ci to na przykładzie H2SO4 wiec reszta kwoasowa jest 2 wartosciowa przejmuje ona wartosciowosc po liczbie atomów wodoru