Odpowiedzi

2009-09-16T18:02:16+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T18:41:32+02:00
Aby zbudować taką figurę, wystarczy narysowaćą dowolną figurę i figurę, powstającą z niej przez obrót o 180 stopni względem dowolnego punktu płaszczyzny. Figura, która jest "sumą" (składa się z) tych dwóch figur jest już symetryczna względem środka wykonanego obrotu.

Na przykład: narysuj dowolny nieregularny czworobok (może to być np. trapez NIERÓWNORAMIENNY). Wytnij go sobie i obrysuj na papierze, po czym szpilką wkłutą w dowolny punkt na jego którymkolwiek boku (np. na , srodku boku, ale nawet i to niekonieczne) "zamocuj" go i obróć wokół szpilki o 180 stopni. Ponownie go obrysuj. Połączenie obu trapezów: pierwotnego i obróconego, daje figurę o własności wymaganej w zadaniu
1 5 1