Odpowiedzi

2010-01-01T21:59:12+01:00
5²+12²=13²
25+144=169
twierdzenie pitagorasa - jest to trójkąt prostokątny
środek okręgu opisanego na trójkącie prostokątnym leży na środku przeciwprostokątnej czyli promień okręgu jest równy 6,5cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T22:23:46+01:00
Sprawdź ,czy trójkąt jest prostokątny? o tym mówi twierdzenie odwrotne ,do twierdzenia Pitagorasa?
sprawdź:dane,a=5[jed],b=12[jed],c=13[jed],napisz równanie,
a2+b2=c2,przekształć ten ten wzór, a=pierwiastek z c2-b2,nie chcący wychodzi, że trójkąt jest prostokątny!
środek okręgu opisanego mieści się w punkcie przecięcia co najmniej dwóch dwusiecznych kątów,jeżeli to jeszcze nie wystarcz, złóż reklamację na www.zadane.pl,na numer zbigniew63, podobno ja tę firmę oszukuję resztę zdania, sorki, jutro, ale przypomnij sobie wzór na promień okręgu wpisanego w trójkąt prostokątny?podpowiem Ci ,spójrz na przeciwprostokątną,ona jest średnicą tego okręgu?