W układzie współrzędnych narysuj trójkąt ABC o wierzchołkach w punktach A = (-3,-3), B = (3,-3), C = (0,3). Narysuj trójkąt symetryczny do trójkąta AC względem punktu (0,0). Ile osi symetrii ma figura zbudowana z tych trójkątów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T22:05:01+01:00
Załącznik bądź link:
http://img43.imageshack.us/img43/3854/uuuuu.png

Niebieski trójkąt to ten który powstał z tych punktów...
A czerwony to ten który powstał z przekształcenia względem punktu (0,0)

A względem punktu (0,0) przekształca się tak że obie liczby punkt zmienia się na minus a więc jak mamy np. punkt A (-3, -3) to APRIM ma (3, 3) itd. i tak wychodzi nam... co na rysunku :D

A osi symetrii ta figura ma dwie... wzdłuż i wszerz... czyli te dwie czarne linie (oś x i y) to zarazem osie symetrii...
39 4 39
2010-01-01T22:32:19+01:00
Rysunek w załączniku
Figura ma dwie osie symetrii. Oś OX i OY
20 4 20