Odpowiedzi

2010-01-01T22:09:16+01:00
Podstawa=(11-1-1)÷3=3
ramię=3+1=4
w skali 2:1
podstawa=6cm
ramię=8cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-01T22:09:50+01:00
X - ramię
y - podstawa

2x + y = 11
x= y + 1

2(y+1) + y = 11
2y + 2 + y = 11
3y = 9
y = 3

x = 3 + 1
x = 4

Skala 2:1 to znaczy, że trójkąt ma być 2 razy większy, więc jeżeli jego wymiary pierwotne to 3cm, 4cm, 4cm, to w skali powiększonej będzie to odpowiednio: 6cm, 8cm, 8cm.
  • Aisa
  • Rozwiązujący
2010-01-01T22:16:28+01:00
Obw - obwód
x - podstawa
x+1 - ramię

Obw = x + x+1 + x+1
11cm = 3x + 2cm
11cm - 2cm = 3x
9cm = 3x | : 3
3cm = x
x = 3cm (długość podstawy)
x + 1 = 3cm + 1cm = 4cm (długość ramion)


w skali 2:1 boki będą 2 razy dłuższe, czyli:

podstawa
3cm × 2 = 6cm

ramię
4cm × 2 = 8cm