Odpowiedzi

  • Ynka
  • Początkujący
2010-01-02T09:57:54+01:00
Jak obydwa boki składają się z jednakowych odcinków to pierwszy będzie miał ich 4 a drugi 5
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T10:00:21+01:00
Stosunek boków prostokąta 4:5 są to dane podane dla ciebie abyś mógł obliczyć np. Pole prostokąta i np. jeden bok ma 4x a drugi 5x to jest stosunek jednego boku do drugiego

np:

Oblicz Pole prostokąta o obwodzie 27 w którym stosunek długości boków jest równy 4:5.

4x, 5x - boki prostokąta,

2(4x+5x)=27
18x=27
x=3/2

4x=4*3/2=6

5x=5*3/2=7,5

itd... masz boki 6 i 7,5

P.s. z tym załącznikiem coś nie tak:) ale wszystko masz napisane wyżej:)

4 5 4
2010-01-02T10:01:48+01:00
Chodzi w tym o to, ze dlugosc jednego boku wynosi 4 jednostki a dlugosc drugiego 5 jednostek. Jednostkami moga byc mm, cm, m...

przyklad.
stosunek bokow prostkata wynosi 4:5

4 * 2x cm = 8x cm - dlugosc jednego boku
5 * 2x cm = 10x cm - dlugosc drugiego boku.

zmiennymi sa 2x to znaczy ze zamiast tego 2x mozesz sobie wstawic kazda inna liczbe oprocz zera (0) ktora masz podana w zadaniu lub musisz sobie ja obliczyc.
to chyba tyle
prosze