Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T11:46:12+01:00
1. towary ct, sprzedaż towarów dt /rozrachunki z odbiorcami ct, sprzedaż towarów dt (nie mam pewności, ale zastanawiałabym się nad tymi dwoma opcjami)
2. wynagrodzenia dt, rozrachunki z tyt. wynagrodzeń ct
3. jak powyżej
2010-01-02T12:26:53+01:00
1Wz-wydanie sprzedanych towarów 28 000
2) lista płac-wynagrodzenia pracowników 10 000
3)Wz-wydanie sprzedanych towarów 2 100

Dokumentem potwierdzającym wydanie sprzedanych towarów odbiorcy jest Wz - wydanie na zewnątrz, wystawiane po przyjętych cenach ewidencyjnych towarów.

Czyli logicznie rzecz biorąc po cenie bez marż, więc nie ma to nic do odbiorców (chodzi mi o to co było wcześniej Tobie napisane w rozwiązaniach).
Księguje się
WARTOŚĆ SPRZEDANYCH TOWARÓW
TOWARY W CENIE ZAKUPU
---------------------------- ----------------------------------------------
I 28 000 (1 1) 28 000 I
I 2 100 (3 3) 2 100 I
I I

Lista płac, czyli w układzie rodzajowym Wn (Dt) "Wynagrodzenia" oznacza zwiększenie kosztów wynagrodzeń i Ma(Ct)"Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń" oznacza zwiększenie zobowiązań wobec pracowników z tytułu wynagrodzeń brutto.
Księguje się
ROZRACHUNKI Z TYTUŁU WYNAGRODZENIA WYNAGRODZEŃ
-------------------------- -----------------------------------
2) 10 000 I I 10 000 (2
I I