Odpowiedzi

2010-01-02T11:14:38+01:00
Patrycjusze-tworzyli grupę społeczną do której należeli przedstawiciele najbogatszych rodów .
Plebejusze byli wolnymi obywatelami, którzy przysługujące im prawa nabyli dopiero w okresie republiki.Armia rzymska nie mogla funkcjonować bez ich udziału.
niewolnicy stanowili najniższa grupę społeczną. Nie posiadali żadnych praw a o ich losie decydował właściciel
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T13:35:59+01:00
Republika rzymska
Republika oznacza dosłownie ,, rzecz publiczną"wspólną dla wszystkich obywateli Według legendy Rzym stał się republiką w 509 roku p.n.e. po wygnaniu ostatniego króla Tarkwiniusza Pysznego .
Najwyższy urząd w państwie rzymskim pełniło 2 konsulów.Jednym z ich zadań było dowodzenie wojskiem w czasie wojny.
Zadaniem trybunów ludowych była obrona ludności przed samowolą urzędników .
Głównym organem rządzącym w republice był senat,w którym zasiadali dożywotnio byli urzędnicy.
Po wieloletnich walkach Rzymianie podbili teren całej Italii.Dokonali tego dzięki licznej zdyscyplinowanej i dobrze wyszkolonej armii.Służba wojskowa była obowiązkiem każdego obywatela.
Armia rzymska dzieliła się na legiony ,dyscyplinę utrzymywano poprzez system kar i nagród.
5 4 5