Odpowiedzi

2010-01-02T11:47:04+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T14:38:04+01:00
Ustrój II Rzeczpospolitej, Zgodnie z konstytucją marcową z dnia 17 marca 1921 roku charakteryzował się dużymi uprawnieniami b) rządu, c) sejmu.Konstytucja marcowa przekładała władzę ustawodawczą np: Sejm nad wykonawczą np: Prezydent.Nawiasem mówiąc Marszałek Piłsudski dokonując przewrotu wojskowego(Zamach majowy 12 maja 1926 roku) dążył do zmiany obowiązującej konstytucji która miała charakteryzować władza wykonawcza(prezydent) nad władzę ustawodawczą(Sejm) oczywiście w tym wypadku z ograniczeniem swobód demokratycznych polskiego sejmu.
1 5 1