Odpowiedzi

2010-01-02T12:03:35+01:00
1.narysuj trójkąt
2.skonstruuj dwusieczną jednego kąta
3.skonstruuj dwusieczną drugiego kąta
4.znajdź punkt wspólny tych dwusiecznych,który bd środkiem okręgu
5.zaznacz prostą prostopadłą jednego z boków trójkata przechodzącą przez środek okręgu<tworzymy promień>
6.znadź punkt przecięcia prostej z bokiem <jest to punkt styczności>
7.zakreśla okrąg o środku w punkcie przecięcia się dwusiecznych przechodzących przez znaleziony punkt styczności


brałam z zeszys=tu , bo tez mam konstrukcje
7 3 7
2010-01-02T12:05:05+01:00
Wyznacz srodek np O jednakowo odleły od wieszchołków trójkata np ABC.... punkt jednakowo odlegly od od wierzcholków trojkata to punkt przeciecia symetralnych bokow



1. skastruj symetlalna boku trojkata np.ABC
2. kresal okrąg o środku w punkcie np.O i promieniu r+ odcinkowi AO



no to tyle narysowac ci nie moge ale to wyglada ze jest okrag a w nim trojkat ale wszystie jego wierzchołki stykaja sie z konturem kola;)))))
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T12:05:58+01:00
Rysujesz koło i rysujesz 3 promienie tak aby wyszedł ostrokątny trójkąt ( prosto jest wyznaczyć) i później rysujesz styczne do okręgu i te styczne łączysz i ci wychodzi.

mam nadzieje ze to jest dobrze . próbowałam pomóc.
6 2 6