Król miał trzy córki - Jankę, Iwankę i Blankę. Janka zawsze mówiła prawdę, Iwanka czasem mówiła prawdę a czasem kłamała, a Blanka zawsze kłamała. Na zamek przybył książę, aby zdobyć rękę prawdomównej Janki. Król zaprowadził go do komnaty, w której siedziały obok siebie wszystkie trzy królewny i powiedział, że odda mu Jankę pod warunkiem, że sam zgadnie, która to jest. Każdej z nich książę mógł zadać tylko jedno pytanie: Książę po zastanowieniu się spytał każdą z księżniczek: „Jak ma na imię księżniczka, która siedzi w środku? " Księżniczka siedząca w lewo odpowiedziała: "Janka." Księżniczka siedząca w środku odpowiedziała: "Blanka." Księżniczka siedząca w prawo odpowiedziała: "Ivanka." Książę na podstawie ich odpowiedzi natychmiast znalazł swoją Jankę. Gdzie siedziała?

napisz gdzie siedziała i uzasadnij dlaczego tak sądzisz
pilne ! ; )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T12:35:04+01:00
Powiedziały
lewa - Janka
środkowa - Blanka
prawa - Iwanka

Środkowa nie może być Janką ponieważ powiedziałaby prawdę, czyli by powiedziała Janka.
Stąd wynika, że Janka jest lewa lub prawa. Nie może być lewa, bo lewa powiedziała - Janka więc Janka musiałaby skłamać (bo rozpatrujemy przypadek kiedy jest po prawej), a tego nie robi. Zostaje tylko prawa księżniczka

Janka siedzi po prawej.
1 5 1
2010-01-02T14:20:06+01:00
Lol, to nie jest z informatyki!
ale ok.

Janka to ta z prawej. Wyjaśnili poprzednicy :)
1 3 1