Odpowiedzi

2010-01-02T12:46:50+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T12:52:15+01:00
Pole prostokąta wynosi 40cm (kwadratowych). Jeden z jego boków ma 8cm długości. Oblicz obwód tego prostokąta.
Aby obliczyć obwód, trzeba obliczyć długość drugiego boku.
Korzystam ze wzoru na pole prostokąta:
P= a*b za a podstawiam długość znanego boku, czyli 8cm
40 cm²= 8 cm*b
b=40 cm²/8 cm
b=5 cm
Obwód Ob= 2a+ 2b
Ob=2*8cm+2*5cm=16cm+10cm=26cm
Odp: Obwód tego prostokąta wynosi26cm.