Zad. 1)
Jaki jest ciężar aluminiowego walca o powierzchni podstawy 0,5m² i wysokości 2m? Gęstość aluminium wynosi 270kg/m³.

zad. 2)
Jakie jest parcie atmosfery na blat stołu o wymiarach 1m x 2m, gdy barometr wskazuje ciśnienie 950hPa?

zad. 3)
Kulkę o ciężarze 16N i objętości 200cm³ zawieszono na siłomierzu i zanurzono w wodzie. Jakie będzie wskazanie siłomierza? Gęstość wody wynosi 1g/cm³

3

Odpowiedzi

2010-01-02T13:10:43+01:00
1) F=mg
m=ρV
V=Sh
V=0,5m²×2m=1m³
m=270kg/m³×1m³
m=270kg
F=270kg×10m/s²
F=2700N
2)
F=pS
S=1m x 2m=2m²
F=95000Pa×2m²
F=190000N=190kN
3)F=ρVg -siła wyporu
F=1000kg/m³×0,0002m³×10m/s²
F=2N
F₁=16N-2N=14N - wskazanie siłomierza
1 5 1
2010-01-02T14:42:08+01:00
1.
F = m g

m = ρ V

V = Sh V = 0,5m² × 2m = 1m³

m = 270kg / m³×1m³ m = 270 kg

F = 270kg × 10m/s² F=2700N
2.
F = p S
S = 1m x 2m = 2m²

F = 95000Pa × 2m² F = 190000N = 190kN
3.
F = ρVg - siła wyporu
F = 1000kg / m³×0,0002m³ × 10m/s² F=2 N
F = 16N - 2N = 14N
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T15:31:50+01:00
Zad1.
F=m*g

m=p*v

v=s*h
v=0,5m2*2m
v=1m3

m=270kg/m3 * 1m3 = 270kg

F=270kg*10m/s2=2700N

zad2
F=p*s

s=1m*2m
s=2m2

F=95000Pa*2m2 = 190000 kN = 190 kN

Zad3
F=p*V*g
F=1000kg/m3 * 0,0002m3 * 10m/s2 = 2N

F=16N - 2N = 14N

liczę na naj;)
4 4 4