Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T13:10:09+01:00
2H2O ---> 2H2 + O2

mH2O=3,6g , v O2=2,24dm3, vH2=?
__________________________

mH2O=2*1+16=18g/mol

2 mole H2O ---> 22,4 dm3 O2
x moli H2O ---> 2,24 dm3 O2
x=0,2 mola H2O

1 mol H2O ---- 22,4 dm3 H2
0,2 mola H2O ---- x dm3 H2
x=4,48 dm3 H2

Odp. Wydzieliło się 4,48 dm3 wodoru.
2 3 2
2010-01-02T18:11:46+01:00
MOżna także na logike to wziąć....wodoru zawsze objętościowo wydziela się 2 razy więcej niż tlenu więc 2 x 2,24 = 4,48dm2
1 1 1