Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T13:09:04+01:00
Oznaczmy wagę cegły jako x. Pół cegły waży 1/2 * x.
Wtedy:
x = 2 kg + 1/2 * x
x - 1/2 * x = 2 kg
1/2 x = 2kg (=> x = 4 kg)

Odp. Pół cegły waży 2 kg.
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T13:41:31+01:00
Cegła składa się z dwóch połówek
Skoro pół cegły i 2kg to cała cegła, to drugie pół cegły waży 2 kg....

Pół cegły waży 2 kg.
Wystarczy logiczne myślenie...
1 1 1
2010-01-02T13:53:44+01:00
No więc jeśli połowa cegły i 2 kg to cała cegła to następna połowa cegły waży 2kg
Pozdrawiam
1 4 1