Na mapach w skali 1:4 000 000 przedstawiono Kanał Panamski i Kanał Sueski.
a) Oblicz rzeczywistą długość Kanału Panamskiego, jeżeli na mapie jego długość wynosi 2 cm.
b) Oblicz jaka długość ma na mapie Kanał Sueski, jeżeli w rzeczywistości jego długość wynosi 161 km.
Proszę o pomoc i dziękuje !! ;DD

2

Odpowiedzi

2010-01-02T13:14:49+01:00
Skala 1:4 000 000 określa odległość na mapie w centymetrach.
w tym przypadku 1 cm na mapie odpiwiada 4mln cm w rzeczywistosci
4 mln cm=40km
wiec jezeli na mapie kanał panamski ma 2 cm to w rzeczywistosci ma on 80 km
2cm*skala(czyli to 40km)
a kanał suseki to przypadek odwrotny. Wystarczy to podzielic 161:40=4,025cm na mapie
39 2 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T13:15:19+01:00
A) 2 * 4 000 000 = 8 000 000 cm = 80 km
Odp; Rzeczywista długośc Kanału Pananmskiego wynosi 80 km .

b) 161 km = 16100000 cm
16100000 cm / 4 000 000 = 4,025 cm
Odp ; Długośc na mapie Kanału wynosi 4,025 cm .
77 4 77