Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T13:15:01+01:00
Jaś i Małgosia obecnie mają razem 46 lat. Cztery lata temu Jaś był o 6 lat młodszy od Małgosi. Ile będą mieli razem za 5 lat?

6*4=24 lata Jasia 4 lata temu
46-24=22 lata Małgosi 4 lata temu

24+5= 29 lata jasia za 5 lat
22+5= 27 lata małgosi za 5 lat

29+27= 56
Za pięć lat będą mieli razem 56 lat
2010-01-02T13:31:34+01:00
Y-6 obecny wiek Jasia
y- obecny wiek Małgosi

x+y=46 ∧ x-4-6=y-4
y=46-x
x-4-6=46-x-4
2x=46-4=10
2x=52/÷2
x=26
y=46-26
y=20

ile będą mieli razem za 5lat?
2×5+ 20+26=56lat

lub bez otrzymywania wieku Jasia i Małgosi

2×5+46= 56
2010-01-02T19:07:29+01:00
Wystarczy dodać 5 lat które przybędą Jasiowi i 5 które przybędą Małgosi, więc:
5+5=10
46+10=56
1 5 1