Masa statku kosmicznego wynosi 900kg
a) jaki jest ciężar statku na powierzchni ziemi
b)jaki jest ciężar statku ns księżycu
c)jaka jest masa statku na księżycu
d) statek krąży wokół ziemi na orbicie na promieniu równym 3 promieniom ziemi. Z jaką siłą przyciąga ziemia tego kosmonautę?

Ważne

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T13:46:29+01:00
A)90000N, bo 1N to 0,1kg
b)56250N, bo przyciąganie na księżycu jest mniejsze niż na ziemii
c)900kg, ponieważ masa jest niezmienna
d)ok. 3 razy mniejszą, czyli ok. 3,3 m/s

licze na naj :)
2010-01-02T15:56:44+01:00
M = 900 kg
g = 10 N/kg = 10 m/s^2
a. F = m*g
F = 900 kg *10 N/kg = 9000 N (ciężar statku)
b. na Księżycu g = 1/6 gz = 1/6*10 N/kg = 10/6 N/kg
F= m*g
F = 900 kg *10/6 N/kg = 9000/6 N = 1500 N
c. masa statku wynosi 900 kg, bp masa jest wielkością stała (constans)
d. g = 10 N/kg/3 = 3,3 N/kg
F = m*g
F = 900 kg* 3,3 N/kg
F = 2970 N