Odpowiedzi

2010-01-02T14:05:38+01:00
A)H3PO4 + 3NAOH=Na3PO4 + 3H2O
b)H2SO4 + Ca(OH)2=CaSO4 + 2H2O
c)HCl + KOH=KCl + H2O

Mam nadzieję że pomogłem:);P
liczę na naj
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T19:16:06+01:00
Neutralizacja jest to zobojętnienie roztworów kwasów roztworami zasad lub odwrotnie.
a)kwasu fosforowego (V) zasadą sodową;
H3PO4 + 3NaOH ---> Na3PO4 + 3H2O
b)kwasu siarkowego (VI) zasadą wapniową;
H2SO4 + Ca(OH)2 + CaSO4 + 2H2O
c)kwasu solnego zasadą potasową.
HCl + KOH ---> KCl + H2O