Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T14:01:06+01:00
8^2=5^2+x^2
x^2=64-25
X=sqrt39
x-podstawa trojkata utworzonego przez KROTSZE ramie trapezu i wysokosc
13^2=5^2+y^2
y^2=169-25
y=12
y-podstawa trojkata utworzonego przez DLUZSZE ramie trapezu i wysokosc

b=x+y+5= 12+sqrt39+5=17+sqrt39 ,b-dluzsza podstawa trapezu

obwod:17+sqrt39+8+5+13=43+sqt39
Pole:(1:2)*[(17+sqrt39+5)*5]=(85+5sqrt39):2
2010-01-02T14:01:52+01:00
Pole:

P=a+b*h/2
a=5cm (podstawa 1.)
b=8cm+5cm+13cm=26cm (podstawa2.)
h=5cm

P=31cm*5cm=77,5cm2

Obwód:

5cm+8cm+13cm+26cm=52cm
1 5 1
2010-01-02T14:02:41+01:00
Wyznaczam podstawe dolna
korzystam z pitagorasa
8^2=5^2+x^2
x=pierwiastek z 39 w przyblizeniu x=6.3
13^2=5^2+x^2
x=12
czyli podstawa dolna b= 5+6.3+12=23.3
pole podstawiam do wzoru
P=a+b*h/2
p=70.75
obwod dodaje wszystkie boki czyli
l=8+13+5+23.3
l=49.3
2 5 2