Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T13:55:02+01:00
Porsory są pionerami, czyli jako pierwsze mogą pojawiać sie na miejscach nie zamieszkałych przez inne organizmy.

Porosty są biointykatorkiami, czyli wznależości jakie gatunki spotamy w naszym otoczeniu możemy dowiedzieć się jak czyste jest środwisko.
3 2 3
2010-01-02T14:05:09+01:00
Są pionierami ,bo :
- zasiedlają skały i środowiska zbyt ubogie dla innych organizmów; torują drogę do zasiedlania skał oraz wydm przez rośliny naczyniowe;
na świeżo odsłoniętym podłożu pojawiają się najpierw bakterie, potem glony, następnie promieniowce i grzyby, a za nimi z naniesionych przez wiatr urwistków
i wyrostków rozwijają się porosty; początkowo są to organizmy drobne, o plesze skorupiastej, po 30 latach wkraczają porosty listkowate, po kolejnych kilkudziesięciu - krzaczkowate.


Na to drugie nie wiem,ale może na tej stronie coś znajdziesz.
http://www.bryk.pl/teksty/liceum/biologia/botanika/11522-porosty_bioindykatorami_st%C4%99%C5%BCenia_siarki_i_jej_zwi%C4%85zk%C3%B3w_w_powietrzu.html
3 5 3