1. Pięciu pracowników podzieliło się zaplata tak ,ze czterech otrzymało 1/3,1/4,1/6 i 1/5 całej zapłaty,Jaką część zapłaty dostał 5 pracownik.?

2.Trzy pracownice ania barbara i cecylia podzieliły wynagrodzienie za pracę w stosunku 9:7:4. Jaki procent wynagrodzenia otrzymała kazda z pań. ?



Prosze o obliczenia dzięki ;**

3

Odpowiedzi

2010-01-02T14:16:34+01:00
1.
(1/3)x+(1/4)x+(1/5)x+(1/6)x+y=x
(20/60)+(15/60)+(12/60)+(10/60)+y=60/60
(47/60)+y=60/60
60/60-47/60=y
y=13/60

2.
tego zabardzo nie umiem ale cos postaram sie zrobic :)
Ania 9
Barbara 7
Celina 4
razem 20
A 9/20
B 7/20
C 4/20=1/5
20 to 100%
(9/20)*100%=45%
(7/20)*100%=35%
(4/20)*100%=20%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T14:18:06+01:00
ZAD1
sprowadzamy do wspólnego mianownika
1/3+1/4+1/6+1/5=20/60+15/60+10/60+12/60=57/60
część zapłaty jaką dostał piąty pracownik
60/60-57/60=3/60=1/20
pracownik dostał1/20 zapłaty

ZAD2
stosunek oznacza że całe wynagrodzenie jest podzielone na 20 części (9+7+4)
1 pracownica
9/20*100%=45%
2 pracownica
7/20*100%=35%
3 pracownica
4/20*100%=20%

Mam nadzieję że pomogłem;)
Liczę na najlepsze;D;P
3 4 3
2010-01-02T14:19:30+01:00
1.sumujesz te ułamki i porównujesz do 0. Sprowadzasz do wspólnego mianownika: 20/60+15/60+10/60+12/60+x=0
gdzie x to piąty pracownik. Otrzymujemy ze x=3/60 czyli 1/20
2.sumujesz podział tych pan: 9+7+4=20, dzielisz 100% na sume podziału( czyli w naszym przypadku 20) i otrzymujesz 5. Teraz jest to jakby jeden udział
Pierwsza pani ma tych udziałów 9 wiec mnozysz 9 * 5% = 45%
druga 7*5%=35% i trzecia 4*5%=20