Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T15:06:00+01:00
Jak mamy np fahren i formy fahren - fuhr - gefahren to bierzemy drugą formę i odmieniamy tak

ich - fuhr
du - fuhrst
er,sie,es- fuhr
wir - fuhren
ihr- fuhrt
sie - fuhren

czyli pierwsza i trzecia osoba liczby pojedynczej nie dostają końcówek reszta tak:P
2010-01-02T15:06:25+01:00
Tak dodajemy :) forma podstawowa Imperfektu, np. ging to forma w 3 osobie l. poj. czyli:
Ich ginge
Du gingst
Er Sie Es ging

Wir gingen
Ihr gingt
Sie sie gingen
2010-01-02T16:52:15+01:00