Oblicz rozciągłość południka i równoleżnika Eurazji
a) w stopniach
b) w kilometrach.

(przyjmijmy, że skrajne punkty to :
przyl. Roca - 9°W, 39°N
przyl. Dziezniewa - nie jestem pewna, ale chyba 158°W, 66°N
przyl. Celuskin - 100°E, 77°N
przyl. Piai - 105°E, 2°N
oraz, że 1° = 111 km)

z góry dzięki ;***

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T15:17:51+01:00
Przylądek Roca- zachód
przyl. Celuskin- północ
przyl. Piai -południe
przyl. Dziezniewa-wschód

169W -9W= 149W
149W*111km=16539km

66N-39N=27N
27N*111km=2997km

105E-100E=5E
5E*111=555km

77N-2N=75N
75N*111=8325km

2010-01-02T17:03:03+01:00
169W -9W= 149W
149W*111km=16539km - przylądek Roca- zachód

66N-39N=27N
27N*111km=2997km - przyl. Celuskin- północ

105E-100E=5E
5E*111=555km - przyl. Piai -południe

77N-2N=75N
75N*111=8325km - przyl. Dziezniewa-wschód
1 5 1
2010-01-02T17:29:44+01:00
169W -9W= 149W
149W*111km=16539km

66N-39N=27N
27N*111km=2997km

105E-100E=5E
5E*111=555km

77N-2N=75N
75N*111=8325km
1 4 1