Oblicz ile jest
a) 125% kwoty 120=
B) Jaś zarabiał 2500zł dostał podwyżkę i zarabia 3000zł o ile procent podwyższono mu pensje =
C) twaróg ma 18% białka, natomiast dzienne zapotrzebowanie na białko wynosi 90g
ile twarogu powinno się zjeść w ciągu dnia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T19:07:17+02:00
A) 100 % - 120
125% - x
125% * 120 / 100% = 15 000%/100% = 150
b) 100 % - 2 500
x - 3000
100% * 3000 / 2500 = 120%
120% - 100% = 20%
podwyższono o 20 %
c) 100% - 90
18% - x
18% * 90 / 100% = 16,2 w zaokrągleniu 16
2009-09-16T19:07:42+02:00
A)25% ze 120 to 30 wiec 125 % to 150
b)2500 = 100%
500 zl to 20 % z 2500 zl - podwyzszono mu pensje o 20 %
c)18% razy 90/100=w zaokragleniu 16
2009-09-16T19:12:53+02:00
A)1,25*120=150
b)2500/3500*100%=120%
120%-100%=20%

c)18%*90g/100%=16,2g