Na kółku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu "matematyczne bombki" na świąteczną choinkę. Ola wykonała bombkę w kształcie szescianu o krawedzi 3cm. Ile centymetrów kwadratowych potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? Pomin powierzchnie zakładek potrzebnych do sklejenia. Proszę o zapisanie obliczeń

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T15:09:29+01:00
Trzeba obliczyć powierzchnie sześcianu:
(3cm)² - pole jednego boku - ściany
6×(3cm)² = 6 ×9cm² = 54 cm²

Potrzeba 54cm²
1 5 1
2010-01-02T15:10:25+01:00
Sześcian czyli 6 jednakowych kwadratów

pole jednego kwadratu (jedej ścianki sześcianu)
3cmx3cm=9cm2 (tyle potrzeba na jedną scianke)

9cm2x6=54cm2 (tyle papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby)

1 5 1
2010-01-02T15:21:07+01:00
Najpierw pole jednej ściany sześcianu : 3cm *3 cm = 9 cm kwadratowych ;)
(wzór na pole kwadratu --> a * a czyli bok razy bok ;)
a później pole wszystkich ścian sześcianu a skoro a ich szesc to 9 cm kwadratowych*6=54cm kwadratowe ;)

jak coś * to znaczy razy ;pp
1 1 1