Przepis na piernik świąteczny: 1,25 kg mąki. 40 dag cukru. 25 dag miodu. 10 dag tłuszczu. 2 jajka (8 dag). 1,5 dag sody oczyszczonej. 1 paczka przypraw korzennych (2 dag).
Oblicz jaki procent piernika stanowi każdy ze składników. Przedstaw te dane na diagramie procentowym...





( Diagramu nie musicie Robić) poprostu napiszcie ile kratek na kartce pokolorować ... Pierwszy kto rozwiąże zadanie będzie miał najlepszą wykonana odpowiedź.. chyba że będą brednie to dostanie SPAM...

Czekam...! ;]

2

Odpowiedzi

2010-01-02T15:27:05+01:00
Wszystko przedstawiasz w formie dag,kazda ilosc,tzn np make obliczasz poprzez iloraz jej ilosci przez calkowita sume wszystkich skladnikow(211,5 dag) razy 100% a wiec np maka to iloraz 125/211,5*100%=59%, cukier 18,9%,miod-11,8%,tluszcz4.7%,jajka3,7%,soda-0,7%,przyprawy korzenne-0.94%.

Co do ilosci kratek to chyba sama ocen jak ci sie zmiesci w zeszycie,bo rozrzut jest duzy-od niecalego procenta do 59%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T15:49:52+01:00
125 DAG MĄKI
40 DAG CUKRU
25 DAG MIODU
10DAG TŁUSZCZU
8 DAG JAJEK
1,5 DAG SODY OCZYSZCZONEJ
2 DAG PRZYPRAW KORZENNYCH

SUMA SKŁADNIKÓW= 211,5
MĄKA
211,5- 100%
125- X%
X=59%
CUKIER
211,5-100%
40-X%
X=19%
MIÓD
211,5-100%
25-X%
X=12%
TŁUSZCZ
211,5-100%
10-X%
X=4,7%
JAJKA
211,5-100%
8- X%
X=3,7%
SODA
211,5-100%
1,5-X%
X=0,7%
PRZYPRAWY
211,5-100%
2-100%
X=0,9%
WYKRES W ZAŁĄCZNIKACH