Wyznacz szybkość średnią.
Trasa:Rybnik-Zakopane
S(droga)=176km
t1-3,o5godz.
t2-3,11godz.
t2-3,07godz.
t=t1+t2+t3/3=3,05+3,11+3,07/3=3,0766666=3,08
To już mam obliczone a teraz wasza kolej pomóżcie mi obliczyś tą predkość średnią w km/h i m/h proszę wiem tylko że wzór jest taki
Proszę obliczcie mi to!!!
v=S/t
czyli szybkość=droga przez czas.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T15:24:46+01:00
V = 176km/3,08h ≈ 57 km/h
57km/h = 57000 m/h
57 km/h = 57 × 1000m/3600s ≈ 15,8 m/s

nie powinno się wyrażać w metrach na godziny, więc podałam też w metrach na sekundy, wydaje mi się, że raczej o to chodziło.
p.s. wystarczyło podstawić do wzoru :)
2010-01-02T15:28:33+01:00
Vśr=176km/3h

Vśr=58km/h

Masz wzór więc trzeba tylko podstawić ;] s-czyli droga w tym przypadku 176km i t - czyli czas jazdy ( tak jak obliczyles ok 3h)