Odpowiedzi

2010-01-02T15:58:55+01:00
Czyli przy podstawie, przy obu ramionach sa katy o wartosci 30 stopni.

prowadzimy wysokość trójkąta, która z podsawą tworzy kąt prosty i dzieli ją na pół, czyli na odcinki długości 6 centymetrów.

to 6 cm, to jest 'a', wysokość to a pierwiastek z 3, a ramię to 2a.
skoro wysokość to a pierwiastek z 3, to ma 6 pierwiastków z 3 długości.

czyli pole:
a*h / 2
12 * 6 pierwiastkow z 3 / 2 = 36 pierwiastkow z 3 :)
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T15:59:02+01:00
Wysokość poprowadzona z wierzchołka kąta 120⁰ podzieli ten kąt na 2 kąty po 60⁰ i utworzy 2 jednakowe trójkaty prostokątne o kątach 90, 60 i 30⁰
, których dolna połowa podstawy = ½ z 12cm, czyli 6cm - będzie przyprostokątną, drugą będzie wysokosc, a ramię to przeciwprostokatna
z własności kąta 30⁰ korzystasz
i widzisz że te 6cm to h Δ równobocznego o boku = ramieniowi twojego trójkąta a h twojego trójkąta =½ ramienia
czyli 6=a√3:2
a√3=12
a=12√3:3
a=4√3cm= ramie
h =½a=2√3
pole=½ah=½×12×2√3=12√3cm²
pozdrawiam
11 3 11
2010-01-02T16:00:29+01:00
Rysujesz trójkąt, prowadzisz wysokość, podpisujesz kąty (przy podstawie 30 stopni, a te dwa na które podzieliła wyskość kąt ostatni po 60 stopni) zauważasz że powstały ci dwa trójkąty szczególne o kątach 30, 60, 90, wtedy oznaczasz połowę podstawy jako 6, wysokość trójkąta jako 6√3÷3 (czyli 2√3) i obliczasz pole 6×2√3÷2 czyli 6√3, i wszystko
3 3 3