Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T15:54:44+01:00
1.Uzyskiwanie soli ze słonej wody
Co jest potrzebne.
sól i pojemnik z wodą, kilka talerzyków, czysty woreczek foliowy
1.Wsyp sól do pojemnika z wodą i mieszaj tak długo, aż sól zupełnie zniknie.
2.Wylej ostrożnie słoną wodę na talerzyki i ustaw je w dobrze nasłonecznionym miejscu na parapecie.
3.Kiedy będą suche, przyjrzyj się temu, co na nich zostało.
Są to kryształki soli.
Powtórz to doświadczenie używając różnych ilości soli. Spróbuj użyć innych surowców, np.: cukru lub soli kąpielowej
Powtórz doświadczenie, lecz tym razem dokładnie osłoń talerzyk przezroczystym woreczkiem foliowym. Co dostrzegasz wewnątrz woreczka, kiedy woda na talerzyku wysycha?
Przy tym doświadczeniu możesz dzieciom wyjaśnić jak wygląda obieg wody w przyrodzie.
2.Doświadczenia z wodą.
Co jest potrzebne.
woda, szkło, kubek, igła, papierowe serwetki, słomka do picia napojów, zużyte zapałki, płyn do mycia naczyń, kawałek cienkiego drutu.
1.Szklaną miseczkę napełnij wodą. Połóż igłę na bibułkowej serwetce, a serwetkę delikatnie na wodzie. Po pewnym czasie serwetka utonie, igła natomiast zostanie na powierzchni. Jeżeli przyjrzysz się powierzchni wody przez lupę, zauważysz, że ugięła się ona wokół igły. Woda wygląda tak, jakby miała„skórę”, na której spoczywa igła.
3.Ogród w słoju
duży słój z szeroką szyjką, torebka czystej ziemi ogrodowej, węgiel drzewny i drobne kamyki, kilka małych roślin np. bluszcz, paprotka, mech, około 250 ml wody
1.Wsyp kamyki na dno słoja. Ułóż na nich warstwę węgla drzewnego.
2.Przysyp węgiel około dziesięciocentymetrową warstwą ziemi.
3.Zasadź ostrożnie rośliny.
4.Podlej ziemię tak, by nie była zbyt wilgotna.
5.Przykryj wieczkiem słój i postaw go w ciepłym, jasnym miejscu.
Rośliny nie będą potrzebowały dalszej opieki.
5 2 5
2010-01-02T15:55:40+01:00
Odparowywanie soli z wody
Opis;
Do kubka wlewamy wode wsypujemy 6 łyżeczek soli. Następnie trzeba wymieszać
tak aby się rozpuściła. Na kubku kladziemy patyczek do którego jest przywiązana nitka.(nitka zwisa w dół do wody)
Po jakimś czasie woda odparowuje a na nitce zostaje kłembek soli


1 2 1
2010-01-02T16:15:24+01:00
Może być np. porost rzeżuchy na wacie z wodą, albo sopelki soli na nitce. Jest tego naprawdę wiele.
Jeżeli chodzi o rzeżuchę, na pewno wiesz jak się ją sadzi XD.
A co do sopelków soli, już piszę :
osoloną wodę wlewasz do garnka, szykujesz ołówek, albo inny psiak, ważne, aby można na nim było zawiązać niteczkę. Musi byś taki długi, aby można byłoby położyć go na garnku. Jeżeli są do tego warunki, przez ok. 20 minut może postać na małym ogniu. A jeżeli nie, to nie trzeba. Po 4-5 godzinach na niteczce osadzi się stół i będzie wyglądać ja sopel.
1 3 1