Odpowiedzi

2010-01-02T16:07:01+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Wynalazki_wieków_XVI-XVIII
tutaj wszystko masz
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:14:37+01:00
Balon - bracia Montgolfier skonstruowali pierwszy balon na ogrzane powietrze. Próbny lot odbył się w 1783r. nad Paryżem. Balon wzniósł się na wysokość 12m.

Płodozmian - każdego roku siano na polach na zmianę pszenicę, koniczynę, jęczmień. Dzięki temu nie trzeba było pozostawiać pól nieobsianych przez kilka lat

Maszyna parowa - skonstruowana przez Jamesa Watta. Jej zastosowanie (na początku w Anglii) uwolniło od konieczności użycia naturalnych źródeł energii.

Dzieło: Encyklopedia, czyli rozumowany słownik nauk, sztuk i rzemiosł. Książkę wydano w Paryżu. Przeważały w niej informacje techniczne.

Szczepionka przeciwko ospie - Edward Jenner wynalazł ją, uwalniając ludzkość choroby powodującej śmierć tysięcy ludzi.
Piorunochron - wynalazek Benjamina Franklina odkryty dzięki badaniom wyładowań elektrycznych.