Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T15:57:25+01:00
Cyklony tropikalne
są to niezwykle głębokie niże występujące w szerokościach międzyzwrotnikowych.

Tornado (z hiszp. tronada – burza) – gwałtownie wirująca kolumna powietrza, będąca jednocześnie w kontakcie z powierzchnią ziemi i podstawą cumulonimbusa.( Cumulonimbus -chmura kłębiasta deszczowa)
3 4 3
  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T15:57:47+01:00
1)Cyklon tropikalny, głęboki układ niskiego ciśnienia, o charakterze wirów, powstający w szerokościach międzyzwrotnikowych, powyżej 5° N i S. Charakteryzuje się bardzo dużymi gradientami ciśnienia atmosferycznego, co powoduje powstawanie silnych wiatrów i ulewnych opadów. Tworzy się nad ciepłymi oceanami, których temperatura wody przekracza 27°C, a nad nim zalegają ciepłe, wilgotne masy powietrza. Na mapach synoptycznych cyklon tropikalny jest widoczny jako kolisty układ, o silnie zagęszczonych izobarach, o średnicy ok. 160-650 km. Ciśnienie wewnątrz układu często nie przekracza 900 hPa.
2)Tornado – gwałtownie wirująca kolumna powietrza, będąca jednocześnie w kontakcie z powierzchnią ziemi i podstawą cumulonimbusa lub rzadziej wypiętrzonego cumulusa. Tornada osiągają różne wielkości, jednak zwykle przyjmują postać widzialnego leja kondensacyjnego, węższym końcem dotykającego ziemi. Dolna część leja jest często otoczona chmurą odłamków i pyłu
24 4 24
2010-01-02T15:57:54+01:00
Cyklon tropikalny-przemieszczające się nad oceanami najintensywniejsze energetycznie zjawisko cechujące atmosferę, związane z układem niskiego ciśnienia, w którym nie występują fronty atmosferyczne.

Tornado (burza) – gwałtownie wirująca kolumna powietrza, będąca jednocześnie w kontakcie z powierzchnią ziemi i podstawą cumulonimbusa lub rzadziej wypiętrzonego cumulusa. Tornada osiągają różne wielkości, jednak zwykle przyjmują postać widzialnego leja kondensacyjnego, węższym końcem dotykającego ziemi. Dolna część leja jest często otoczona chmurą odłamków i pyłu


Myslę że Ci pomogłam :)
1 4 1