Wózek o masie 2kg, jadący z prędkością 1m/s zderza się z nieruchomym wózkiem o masie 6kg. Wózki sczepiają się i jadą dalej razem. Ile wynosi ich wspólna prędkość?

Proszę rozwiązać z wypisaniem danych, szukanych i z przekształceniami wzorów. W przeciwnym razie uznaję za złe rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

2010-01-02T18:47:28+01:00
Dane:
m = 2 kg
v = 1 m/s
M = 6 kg

szukane:
u = ?

rozwiązanie:
z zasady zachowania pędu (suma pędów przed zderzeniem jest równa pędowi po zderzeniu):

mv + M*0 = (m + M)u
mv = (m + M)u
u = mv/(m + M)
u = 2 kg * 1 m/s /(2 kg + 6 kg) = 2 kg * m/s / 8 kg = 1/4 m/s = 0,25 m/s

jeżeli czegoś z tych wyliczeń nie rozumiesz pisz na pw
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T19:19:15+01:00
Dane:
masa pierwszego wózka: m1 = 2kg
masa drugiego wózka: m2 = 6kg
prędkość pierwszego wózka: v1 = 1m/s
prędkość drugiego wózka: v2 = 0m/s

Szukane:
Prędkość wózków po zderzeniu: v = ?

Rozwiązanie:
Pęd układu ciał przed zderzeniem:
p1 = v1 * m1 + v2 * m2 = 2 * 1 + 6 * 0 = 2
Pęd układu po zderzeniu, to:
p2 = v * (m1 + m2)

Zgodnie z zasadą zachowania pędu, mamy:
p1 = p2
v1 * m1 + v2 * m2 = v * (m1 + m2)
v = (v1 * m1 + v2 * m2) / (m1 + m2) =
= 2 / (2 + 6) = 2 / 8 = 0,25 m/s