Rodzice Mai jadą z Łodzi do Krakowa samochodem,którego średnie zużycie paliwa wynosi 7 litrów na 100km. Za litr benzyny płacą 4,10. Odległośc z łodzi do Krakowa wynosi 220 km. Ile zapłacą za benzynę rodzice Mai?


Proszę o szybkie rozwiązanie:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:11:19+01:00
Droga 220km
litr benzyny 4,10 (zł)
na każdy kilometr spala 0,07l
7:100=0,07
na 220km spali 220*0,07=15,4l
15,4*4,1=63,14
Odp: Rodzice Mai za benzyne zapłacą 63,14 (zł).
2 5 2
2010-01-02T16:11:31+01:00
7l-100km
x- 220 km

x=7*220/100
x=15,4 l

15,4 l* 4, 1= 63, 14zl

Proszę;)

2 4 2