Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:16:35+01:00
X- ramię
1,3x-podstawa

1,3x+1,3x+x=36
3,6x=36 /:36
x=10cm
1,3x=13cm
Dzielimy podstawę na połowy i z twierdzenia Pitagorasa liczymy wysokość:
5²+y²=13²
25+y²=169
y²=144
y=12cm

Pole=ah/2
Pole=10*12/2=60cm²
3 5 3
2010-01-02T16:21:27+01:00
A- długość ramienia =1,3b
b - długosć podstawy
Obw=2a+b=36
czyli 2,6b+b=36
3,6b=36
b=10

b=10
a=1,3b=13

P=1/2*b*h
h liczymy z pitagorasa

h^2+5^2=13^2
h^2=144
h=12

p=1/2*10*12=60 cm^2
1 5 1
2010-01-02T16:46:53+01:00
X- podstawa
x+30%x-ramię
x+30%x=x+0,3x=1,3x

Obw=1,3x+1,3x+x=36
3,6x=36 /:3,6
x=10cm -podstawa
1,3x=13cm -ramię

(½*10)²+h²=13²
5²+h²=169
h²=169-25
h²=144 /√
h=12cm

Pole=½xh
Pole=½*10*12=60cm²
1 5 1