Oblicz :
a) zawartość procentową ( % masowy ) siarki i tlenu w kwasie siarkowym( IV ) .

b) stosunek masowy pierwiastków w kwasie siarkowym ( IV ) .

c) stosunek masowy pierwiastków w tlenku siarki ( IV ) .

Nagradzam najlepsze zadania ! :)
pozdrawiam .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:28:34+01:00
A)mH₂SO₃=21+32+3*16=82u
S=32/82*100%=16/41*100%=39,02%
S=39,02%
O=3*16/82*100%=48/82*100%=24/41*100%=58,53%
O=58,53%

b)H:S:O H₂SO₃
H=1u*2
S=32u
O=16*3=48u
2:32:48 /:2
stosunek masowy: 1:16:24

c)tlenek siarki-SO₂
S=32u
O=16u*2=32u
32:32 /:32
stosunek masowy: 1:1


1 5 1
2010-01-02T16:45:43+01:00
A)H-1u
S-32u
O-16u
m=2*1+32+3*16
m=82uO
%O=?
82u-100%
48u-O%
O=(48*100%)/82
O=58,54%
%S=?
82u-100%
32u-S%
S=(32*100%)/82
S=39,02%

b)
st.mas=2:32:48:=1:16:24


c)
S=32u
O=16u*2
st.mas=32:32=1:1


1 5 1