Odpowiedzi

2010-01-02T16:37:22+01:00
4 str. 43
b)
1) zarodnik ( ta kulka zielona)
2) splątek (w dole jest taki zielony sznurek z taką główką na końcu)
3) rodnia ( taki kwiat na samym dole w lewym boku )
4) plemnik ( u góry też taki kwiat ale w środku ma patyczek )
5) gametofit( ta roślinka z boku po lewej stronie z korzeniem )
6) zarodek ( cały kwiat z boku po prawej stronie ) c nie mam
5.str.43

torfowce magazynują dużą ilość wody dzięki swoim zbiornikom , które znajdują się w nich.

wydaje mi się że jest dobrze :D
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:44:40+01:00
4/43
a,b)
-------------------------młody sporofit(5)--------------------------------
-----------------------------------------------------------zarodnik(1)------
gametofit(3)---------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
plemnik (4)------------------------------------(6)zarodnia-----sporofit
rodnia(4)-------------------------------------------------------gametofit
----------------------------splątek(2)--------------------------------------
c)
Cykl rozwojowy mchu jest zależny od wody, ponieważ gdyby nie ona plemnik nie mógłby się przedostać do komórki jajowej.

5/43
Torfowce magazynują duże ilości wody, dzięki obecności w nich, dużych, martwych komórek, które w swym wnętrzu gromadzą wodę.

Proszę ;*
13 4 13
Dziękuję babka z biologi by nie zabiła Dziena ;*