Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:30:23+01:00
Chrabąszcz majowy– gatunek chrząszcza z rodziny żukowatych. Bardzo podobny do chrabąszcza kasztanowego. Loty odbywa wieczorami w maju,czerwcu a czasami w początku lipca, w dzień przebywa na drzewach liściastych.Długość 25-35 mm, ciało owalne, nieco wydłużone, czarne z białymi plamami na bokach odwłoka, czułki, pokrywy skrzydłowe i odnóża brunatne.Chrabąszcz żywi się liśćmi różnych drzew liściastych, a jego larwy żerują na korzeniach; mogą uszkadzać system korzeniowy młodych roślin; z punktu widzenia człowieka są szkodnikami szkółek, upraw oraz trawników.Samica składa jaja pod ziemią, w wydrążonym przez siebie korytarzu. Larwy, zwane pędrakami, żywią się niezdrewniałymi korzeniami roślin, wylęgają się w lipcu. Ich rozwój trwa 3-4 lat. Osobniki dojrzałe giną w czerwcu.Płeć dorosłego osobnika można odróżnić m.in. po ilości blaszek na miotełkowato zakończonych buławkach. Samce mają ich 7, a samice 6.
1 1 1
2010-01-02T16:34:44+01:00
Komar brzęczący (pospolity)-Jest to owad pasożyt. Pije krew ludzką i zwierzęcą, ale tylko samice, samce nie piją krwi. Ma on do 6 mm, przezroczyste skrzydła i dwie podłużne pręgi na grzbietowej stronie tułowia. Jest ich najwięcej w lato i pod koniec wiosny. Żyje on w środowiskach miejskich, podmiejskich i wiejskich. Samica po zapłodnieniu wyszukuje żywiciela (człowiek, bydło i konie), po nakłuciu skóry pobiera krew. Kilka dni później składa w wodzie stojącej ok. 100 jaj. Komar brzęczący może korzystać również z wody znacznie zanieczyszczonej, np. odstojniki ścieków, czy wody wyciekającej z rur ciepłowniczych w piwnicach. Rozwój jego pokolenia trwa 10-14 dni. Młode z jaj wylęgają się po 24-36 godzinach. Temperatura dobra dla rozwoju to 20-25 stopni Celsjusza. Poczwarka jest ruchliwa, ale nie pobiera pokarmu. Po 2-4 dniach powstaje z niej dorosły owad. Przezimowują zapłodnione samice komarów, u których rozwój jaj zostaje zahamowany. W czasie zimy nie pobierają pokarmu.

MAM NADZIEJE ŻE TYLE WYSTARCZY... ;)
3 5 3
2010-01-02T16:47:39+01:00
Motyle [rodzina: Piórolotkowate]

Piórolotkowate to motyle o małych rozmiarach. Mają bardzo delikatną budowę i długie nogai. Charakterystyczny kształt skrzydeł ułatwia ich rozpoznawanie. Skrzydła przednie są podzielone wcięciami na 2 części. Tylne zaś na 3. Są one opatrzone długą strzępiną. Przypominają skrzydła ptaków - stąd pochodzi nazwa rodziny.. Motyle latają wieczorami. Bardzo powoli i chwiejnie. Co chwilę przysiadają. Można je spotkać w miesiącach letnich. Gąsienice mają zielono ubarwione, owłosione ciała.Żerują, głównie na roślinach łąkowych i polnych. Tam tylko do końca lata, oraz wiosną po przezimowaniu. Rodzina obejmuje około 600 gatunków. W Europie występuje, aż 50 gatunków. W Polsce zanotowano występowanie ok. 40 gatunków piórolotkowatych. Niektóre z gatunków występujących na naszych ojczystych terench to: Agdistis adactyla,
Amblyptilia acanthadactyla, Buzkoiana capnodactylus, Geina didactyla. Można też spotkać takie jak: Marasmarcha lunaedactyla, Merrifieldia tridactyla,
piórolotek bagniczek. Piórolotkowate są typem stawonogów. Należą do domeny eukarioty.

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
1 1 1