Odpowiedzi

2010-01-02T16:39:46+01:00
1.
Podstawiam dowolne wartości za y

a) tutaj 0 (będę mieć od razu miejsce zerowe)
0=2x+1
-1=2x
x=-1/2 (miejsce zerowe)
A(-1/2;0)
b) y=1
1=2x+1
x=0
B(0,1)
Funkcja rosnąca bo a=2>0
a namalować możesz zaznaczając w ukł. współrzędnych punkty A i B i prowadząc przez nie prostą

2.
a=18,b=6 -podstawy
c=10 - ramię

obliczam najpierw x
x=(a-b)/2=6

obliczam wysokość

x^2+h^2=c^2
h^2=10^2-6^2
h^2=64
h=8

P=1/2(a+b)*h
P=1/2*24*8
P=96

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:45:51+01:00
Zad 1 jest tutaj :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/144924098ed20199.html
funkcja jest rosnąca ( bo rosną od -1 do 5 )
miejsce zerowe ( poprowione )
a=2
b=1
x= -b / a
x= -1 / 2
x = - 0,5
2. Wzór na pole
P=(a+b)*h/2.
P=(18+6)*8/2
P=96cm²
1 5 1