Odpowiedzi

2010-01-02T16:39:41+01:00
MHNO3= mH+mN+3*mO=1u+14u+3*16u= 15u+48u=63u
mH2SO4=2*mH+mS+ 4*mO= 2*1u+32u+4*16u= 2u+32u+64u=98u
mCuCl2=mCu+2*mCl=64u+2*35,5=64u+70u=134u
mKOH = mK+mO+mH=39u+16u+1u=56u
2010-01-02T16:39:48+01:00
A)HNO₃
mH=1u
mN=14u
mO=16u
mHNO₃=1u+14u+3*16u=63u
b)H₂SO₄
mH=1U
mS=32u
mO=16u
mH₂SO₄=2*1u+32u+4*16u=98u
c)CuCl₂
mCu=64u
mCl=35u
mCuCl₂=64u+2*35u=134u
d)KOH
mK=39u
mO=16u
mH=1u
mKOH=39u+16u+1u=56u
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:40:41+01:00
A)HNO3
H-1u N-14u O-16u*3=48u
1+14+48=63u

b)H2SO4
H-1u*2=2u S-32u O-16u*4=64u
2+32+64=98u

c)CuCl2
Cu-64u Cl-35,5u*2=70u
64+70u=134u

d)KOH
K-39u O-16u H-1u
39+16+1=56u