Proszę o szybką odpowiedź!
zad.
Oblicz, jakim procentem powierzchni oceanow jest powierzchnia oceanu:
-spokojnego (179 mlm km²)
-atlantyku (92 mlm km²)
-indyjskiego (76 mlm km²)
-arktycznego (15 mlm km²)
zad.
Zmierz kąty wycinków kołowych na poniższym diagranie i olicz proscentoey udział gatunków grzybow (dotyczy masy w kg) zebranych w czasie pewnego grzybobrania w Gorcach.
Tu podaję miary kątów: 60°, 65°, 30°, 70°, 60°, 75°.

prosze zyby to tak opisac troche bo jak nie to od razu usowam .... daje naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:46:48+01:00
No więc całą powierzchnia oceanów po zsumowaniu tych co podałaś/es wynosi 362mln km²

to teraz aby obliczyc procentową powierzchnie każdego trzeba tak

-spokojnego (179 mlm km²)

362(mln km ²)-- 100 %
179km²-- x%

i teraz proporcjami
czyli 179mln km x 100 i to wszystko podzielić na 362 mln km.
mln km się skrócą i wychodzi 17900/ 326 = w zaokrągleniu 55 %


i tak trzeba z każdym :D
pozdro

no ki 2. no to
całe koło ma 360 stopni no nie?

i teraz 360-100%
a tu 60° -x%

i jedziem xD

x= 100x60 wysztsko dzielimy przez 360 =16,(6) %

i tak tez z każdym heh :D
1 3 1
2010-01-02T18:59:29+01:00
Zad1

O.Spokojny + O.Atlantycki + O.Indyjski + O.Arktyczny = 362mln km2

O.Spokojny :
100% - 362 mln km2
x - 179mln km2
362x = 17900 /362
x = 49,4%

O.Atlantycki :
100% - 362 mln km2
x = 92mln km2
362x= 9200 / 362
x 25,4%

O.Indyjski :
100% - 362 mln km2
x - 76mln km2
362x = 7600 / 362
x = 21,1%

O.Arktyczny :
100% - 362mln km2
x - 15mln km2
362x - 1500 / 362
x - 4,1%

49,4% + 25,4% + 21,1% + 4,1% = 100%
1 4 1