Odpowiedzi

2010-01-02T16:54:07+01:00
X- górna podstawa
2x- dolna podstawa
h- wysokość
c=10- ramię trapezu
y-różnica pomiędzy długością dolnej a górnej podstawy

cos 60=y/c
1/2=y/10
y=5

x=2x-5
-x=-5
x=5 - górna podstawa

2x=10 - dolna podstawa

sin60=h/c
√3/2=h/10
h=5√3

Ob=2x+x+c+h=5+10+10+5√3=25+5√3=5(5+√3)
P=1/2(x+2x)*h=1/2*15*5√3=(75√3)/2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:33:34+01:00
A - górana postawa
2a - dolna postawa
c = 10 - ramie nieprostopadłe
h - drugie ramie i wysokość
rysunek: http://zapodaj.net/588ee8236868.png.html

z trójkąta 30, 60, 90 (patrz rysunek) mamy:
a = c/2 = 5
h = a√3 = 5√3

P = (a + 2a)*h/2 = 15*5√3/2 = 75√3/2
D = a + 2a + h + c = 5 + 10 + 5√3 + 10 = 25 + 5√5

jak czegoś z tych wyliczeń nie rozumiesz pisz na pw
1 5 1