Do sklepu dostarczono krówki w cenie 10 zł za kilogram i landrynki w cenie 8 zł za kilogram. Łączna wartość dostarczonych cukierków była równa 180 zł. Sprzedano 1/4 krówek, połowę landrynek i uzyskano 65 zł. Ile kilogramów landrynek pozostało do sprzedania?

Proszę o szczegółową rozpiskę

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:45:52+01:00
K-ilość krówek
l-ilość landrynek

10k+8l=180
2,5k+4l=65 ? mnożymu rzay -2

10k+8l=180
-5k-8l=-130 teraz dodajemy stronami

5k=50
k=10

skoro 10k+8l=180 to 100+8l=180 czyli 8l=80 wiec l=10

sprzedano połowe wiec zostało sprzedane 5 kg


2010-01-02T16:47:42+01:00
X-krówki kg
y-landrynki kg

10x+8y=180 x=10
10*¼x+8*½y=65 10*10+8y=180
8y=180-100
10x+8y=180 8y=80/:8
2,5x+4y=65/*(-2) y=10
½y=5
10x+8y=180 Odp.Pozostało 5 kg landrynek.
-5x-8y=-130
-------------------
5x=50/:5
x=10